مسلم وافتخر

لا بجد 713095016

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم يشرفنا انضمامك الى اسرة المنتدى

لا تبخل على نفسك بان يكون لك صدقه جاريه ينتفع بها كل مسلم

اما اذا رغبت فى تصفح المنتديات تفضل جميع المنتديات مفتوحه للزوار

اما إذا كنت عضو بالفعل فتفضل بتسجيل الدخول

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

مسلم وافتخر

لا بجد 713095016

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم يشرفنا انضمامك الى اسرة المنتدى

لا تبخل على نفسك بان يكون لك صدقه جاريه ينتفع بها كل مسلم

اما اذا رغبت فى تصفح المنتديات تفضل جميع المنتديات مفتوحه للزوار

اما إذا كنت عضو بالفعل فتفضل بتسجيل الدخول

مسلم وافتخر

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
مسلم وافتخر

موقع يهم كل مسلم

2 مشترك

لا بجد

midoelkhashab

الدول العالمية : فرنسا

لا بجد Empty لا بجد

مُساهمة من طرف midoelkhashab الجمعة سبتمبر 25, 2009 3:41 pm

زى ما في حاجات كتيره بتحزنني في مصر واعترف أن ما يحزنني في مصر هو حزن عليها حزن علي مصر الوطن ووطن يعني الشجر يعني الشوارع والحواري والحيطان يعني الناس البيوت والعماير بياعين الفل مش حزن منها أو زعل منها هو حزن عليها لكن بجد في حاجت تانيه بتسعدني في مصر وبتديني إحساس أن مصر لسه بخير وسيظل الخير فيها بإذن الله وأجمل الأشياء التي أسعدتني في مصر بل وجعلتني فخور بمصريتي وفخور إنني مصريا هو خروج مستشفي سرطان الأطفال 57357 إلي النور ففخري بخروج هذا الصرح الطبي العظيم لا ينبع من أن المبني خرج إلي النور بمظهر رائع ومبهر ولكن شعوري بالفخر نابع من الطريقة التي خرج بها المستشفي إلي النور وكما نعلم جميعا إن خروج هذا الصرح الطبي العظيم إلي النور كان من خلال تبرعات أهالي المحروسة سواء كانوا في مصر أو حتى المصريين المغتربين في الخارج فخري نابع من كيفية تلاحم أبناء هذا الشعب ووضع أيديهم في أيدين بعض لتحقيق هدفهم وهو ما كان بعون الله تعالي ما هذا الشعب العظيم نعم الشعب المصري هو الأجمل علي الإطلاق لان لو كان المتبرعين من سكان مصر فقط من المصرين فهذا شئ رائع أيضا أن يتوحد 85 مليون إنسان علي هدف واحد لكن أن يكونوا المغتربين خارج مصر من المتبرعين هذا شئ عظيم يظهر لك الاصاله المصرية والروح الحلوة المصرية هذا يثبت إننا شعب عظيم ويثبت لكل المشككين في مصر وفي عظمة الإنسان المصري ويثبت للجميع إننا نملك من الحب والعاطفة والخوف علي بعض ما هو اكبر من أي مؤامرات تهدد مصرنا الحبيبة وأمنها القومي ونثبت أننا اكبر من أي مهاترات وان مصر لا تحتاج للغرباء لان شعبها حاضر وموجود ونثبت لمن يحاول العبث بمصر من الداخل أو من الخارج أننا أقوياء ف 57357 هي اكبر إثبات علي صلابة شعبنا المصري العظيم هذا الشعب المقدام فالموظف محدود الدخل لم يبخل وتبرع للمستشفي والعامل الغلبان في مصنع أو غيره كذلك والطالب اللي بياخد مصروفه من أبوه مخرجش يهيص مع صحابه وراح وساهم في بناء هذا الصرح العظيم والعيل الصغير في السن إنما هو كبير أوي في قيمته وإنسانيته اللي هو العيل اللي بيبيع جرايد عالناصيه مهانش عليه أخر الليل يتعشى ولو طبق فول وأخوه عيان ومش لاقي حته يتعالج فيها وراح العيل الجميل بتاع الجرايد وتبرع وساهم في بناء المستشفي والمدرسة اللي بتشقي وتتعب عشان 170 جنيه مقالتش لا ده قوت ولادي ومقالتش عيالي أولي وراحت وتبرعت وساهمت في بناء المستشفي عشان قالت في عقل بالها أنا عندي عيال كتير مرضي محتاجين مكان يتعالجوا فيه كل دول توحدوا عشان أخواتنا يلاقوا حته يتعالجوا فيها لا بجد بقي أنا فخور جدا بمصريتي بذمتك في شعب في الدنيا كده وأنت بقي يا قارئي العزيز وبعد كل ما سبق ذكره في المقال منتاش فخور انك مصري بذمتك مش فخور لا بجد ؟
    chanage ur days

الدول العالمية : مصر العربية

لا بجد Empty رد: لا بجد

مُساهمة من طرف chanage ur days الجمعة سبتمبر 25, 2009 4:01 pm

طبعا فخور بانى مصرى
    ونهنى مشتشفى
    57357
    على الظهور المفاجى والعظيم لها
    شكرا يا ميـــــــــــــــــــــدو على موضوعك الرائع

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد أبريل 28, 2024 7:14 pm